اختلال افسردگی اساسی: مقابله با انگ


توسط سونیا واسدن، همانطور که به کارا مایر رابینسون گفته شده است

من یک مدافع سلامت روان هستم که با افسردگی شدید زندگی می کنم.

من با شرکت های Fortune 500، زندان های زنان، آتش نشانان، افسران پلیس، مراکز بازپروری مواد مخدر، سازمان های غیرانتفاعی و رسانه ها در مورد اهمیت سلامت روان صحبت می کنم.

امید من این است که ننگ را بشکنم و به مردم بفهمانم که تنها نیستند و می توانند زندگی زیبایی را علیرغم داشتن چالش های سلامت روان داشته باشند.

باورهای غلط رایج در مورد اختلال افسردگی اساسی

بخش مهمی از بی‌اعتنایی به افسردگی، از بین بردن سوء تفاهمات رایج است. در حالی که درک اختلال افسردگی اساسی در حال تغییر است، بسیاری از تصورات نادرست باقی مانده است.

برای مثال، مردم اغلب فکر می‌کنند افسردگی چیزی است که می‌توانید آن را خاموش کنید یا مانند کلید چراغ آن را برگردانید. آنها ممکن است جملاتی مانند “شاد باش” یا “فقط خوشحال باش” بگویند. اما افسردگی یک انتخاب نیست. این یک احساس است و واقعی است.

سوء تفاهم دیگر این است که چگونه در سطح ظاهر می شود. فقط به این دلیل که کسی خوشحال به نظر می رسد به این معنی نیست که او در حال مبارزه نیست. اغلب افراد مبتلا به افسردگی چهره شادی به خود می گیرند تا آن را از دیگران پنهان کنند.

مردم گاهی اوقات فکر می کنند فردی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کند، سعی در جلب توجه دارد. اما هیچ مقدار توجهی ارزش احساسات دردناک اختلال افسردگی اساسی را ندارد.

مشکل ننگ مداوم این است که ممکن است مانع از صحبت کردن و دریافت کمک مورد نیاز شما شود. این ننگ حتی می تواند توسط احساسات خود شما ایجاد شود. در گذشته، اغلب احساس می‌کردم که لایق کمک نیستم یا به دلیل اختلال افسردگی که دارم، ارزشی ندارم.

اما افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی برخی از انعطاف پذیرترین و سخت کوش ترین افرادی هستند که من می شناسم. مواجهه با این وضعیت هر روز شجاعت می خواهد.

اغلب به افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان یا دیابت گفته می شود که شجاع، شجاع و الهام بخش هستند. به افراد مبتلا به افسردگی شدید نیز باید همین را گفت.

چگونه در حال تغییر است

درک افسردگی اساسی در حال تغییر است. مردم بیشتر در مورد سلامت روان صحبت می کنند، که کمک می کند.

COVID-19 افسردگی را به منصه ظهور رسانده است. مطالعات نشان می دهد که تعداد افرادی که افسردگی را تجربه می کنند افزایش یافته است. برای افرادی که درآمد کمتری دارند و عوامل استرس‌زای بیشتری دارند، این میزان از آغاز همه‌گیری سه برابر شده است.

همانطور که افسردگی برجسته تر می شود، ما گفتگوهای مهم تری در مورد سلامت روان داریم. درک بهتری وجود دارد که افراد از همه طبقات زندگی افسردگی را تجربه می کنند. این گفتگوهای صادقانه نه تنها باعث می شود که مردم احساس کنند آنقدرها تنها نیستند، بلکه مردم را تشویق می کنند که صحبت کنند.

این نیز مفید است که درمان در حال حاضر رایج تر است. افراد بیشتری برای بهبود زندگی خود به درمان می روند، حتی اگر با مشکلات سلامت روانی دست و پنجه نرم نکنند. این انگ برای دریافت درمان را به شدت کاهش داده است.

اما هنوز ننگی با مصرف داروهای سلامت روان وجود دارد. این انگ تا حدی مورد انگ است که بسیاری از افرادی که به آن نیاز دارند از مصرف آن امتناع می ورزند، حتی اگر به آنها کمک زیادی کند زندگی خود را بهبود بخشند.

پذیرش تشخیص شما

ممکن است یادگیری اینکه شما دچار اختلال افسردگی اساسی هستید چالش برانگیز باشد.

وقتی تشخیصم را گرفتم، تمام روحم علیه آن عصیان کرد. احساس می کردم دکترم به من حکم حبس ابد می دهد. احساس ناامیدی و درماندگی کردم. نمی‌توانستم ببینم چگونه می‌توانم با افسردگی به عنوان همراه همیشگی خود، یک زندگی عادی داشته باشم.

اما این تغییر کرد. از پزشکان، داروها، DBT (رفتاردرمانی دیالکتیکی) و درمانگرانی که به من آموختند می‌توانم علیرغم افسردگیم زندگی ارزشمندی داشته باشم، سپاسگزارم. از طریق پزشکی و یادگیری مهارت های جدید، اکنون زندگی بسیار زیبا و کاملی دارم.

وقتی متوجه می‌شوید که تشخیص اختلال افسردگی اساسی دارید، اولین گام در روند درمان، پذیرش ریشه‌ای است. وقتی با احساسات افسردگی مبارزه می کنید، فقط به آنها سوخت بیشتری برای شکوفایی می دهد.

زمانی که من از مبارزه با تشخیص خود دست کشیدم و شروع به پذیرش آن کردم، آن زمان بود که کیفیت زندگی من بهبود یافت. البته هنوز روزهای سختی دارم که باید آنها را بپذیرم و مدیریت کنم، اما جادوی پذیرش این است که رنج های بی مورد ناشی از مقاومت در برابر آن را متوقف می کند.

سعی کنید به یاد داشته باشید که میلیون ها نفر وجود دارند که با موفقیت با بیماری های سخت از هر نوع زندگی می کنند. تو تنها نیستی. بیماری های مزمن سرگرم کننده نیستند و مدیریت روزانه را می طلبند، اما در پذیرش قدرت وجود دارد. این تنها راه پیشروی است.

شما ممکن است زندگی خود را متفاوت از شخص دیگری بدون اختلال افسردگی زندگی کنید و این اشکالی ندارد. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید زندگی کامل و معناداری داشته باشید. سعی کنید از خودیاری، عشق به خود و صبر استفاده کنید.

چگونه می توانید به شکستن ننگ کمک کنید

برای شکستن ننگ به همه نیاز است: افراد مشهور، شخصیت‌های عمومی، خانواده‌ها، دوستان، مدارس، رهبران دولتی، رسانه‌های خبری، گروه‌های مدافع، پزشکان، درمانگران و افراد.

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید به از بین بردن این ننگ کمک کنید، اجازه دادن و شرکت در گفتگوهای مربوط به سلامت روان است. خودت را آموزش بده از زبانی که استفاده می کنید آگاه باشید. برابری بین بیماری های جسمی و روانی نشان دهید. مهربان باش.

در محل کار، با دوستان و خانواده در مورد آن صحبت کنید. در اینستاگرام، توییتر و فیس بوک در مورد موارد مرتبط با آگاهی از سلامت روان پست کنید. یکی از قطره های یک سطل باشید. صدای هر فرد مهم است.



منبع