ارتباط بین یائسگی و درد مزمن


عکس زنی که سر گرفته است

اگر در حال یائسگی هستید، آیا متوجه شده اید که همراه با گرگرفتگی، تعریق شبانه و تغییرات خلقی، درد بسیار بیشتری نیز احساس می کنید؟ این فقط تخیل شما نیست. یک مطالعه جدید نشان داده است که زنان با علائم یائسگی تقریبا دو برابر بیشتر در معرض تشخیص درد مزمن مانند فیبرومیالژیا، میگرن و کمردرد هستند.

نویسنده کارولین گیبسون، دکترا، روانشناس تحقیقات بالینی در سانفرانسیسکو VA پزشکی می گوید: “درد مزمن یک مسئله بزرگ در سراسر ایالات متحده است، اما توجه زیادی به این واقعیت نمی شود که به ویژه برای زنان در میانسالی حاد است.” مرکز.

او سوابق پزشکی بیش از 200000 زن کهنه سرباز ارتش را برای این مطالعه تجزیه و تحلیل کرد. یائسگی: مجله انجمن یائسگی آمریکای شمالی (NAMS). بسیاری از زنان دوران سختی را در یائسگی می گذرانند، و ما دریافتیم کسانی که بیشتر تحت تأثیر این علائم قرار می گیرند، به مراتب بیشتر در معرض درد مزمن هستند.

جوآن پینکرتون، مدیر اجرایی NAMS، استاد زنان و زایمان و مدیر سلامت میانسالی در سیستم بهداشتی دانشگاه ویرجینیا، می گوید که رابطه بین یائسگی و افزایش سطح درد به خوبی درک نشده است. او می‌گوید: «استروژن و سایر هورمون‌ها برهمکنش‌های پیچیده‌ای با حساسیت درد دارند. اما چه برای اولین بار به یک بیماری درد مزمن مبتلا شوید و چه در شرایطی از قبل وجود داشته باشد، این تغییر سطوح هورمونی هم بر علائم درد مزمن و هم بر نحوه تجربه آن تأثیر می گذارد.

سایر علائم و “عوارض جانبی” یائسگی نیز ممکن است درد مزمن را بدتر کند، از جمله:

پینکرتون می‌گوید این افزایش درد مزمن، زنان یائسه را در معرض خطر وابستگی به داروهای ضد درد مانند مواد افیونی قرار می‌دهد. او به زنان توصیه می کند که به دنبال مراقبت از تیمی از متخصصان باشند که شامل یک متخصص یائسگی است که تأثیر نوسانات هورمونی بر شرایط درد را درک می کند و از مواد افیونی اجتناب می کند.

او می‌گوید: «آنها باید روی درمان‌های دیگر مانند داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی، درمان حرارتی، تحریک الکترونیکی و داروهای تجویزی مانند گاباپنتین (نورونتین) تمرکز کنند که با دریافت درد تداخل دارد اما اعتیادآور نیست.

گیبسون می گوید: «در سکوت رنج نکشید. حتی اگر علائم را نتوان به طور کامل برطرف کرد، باز هم می توان آنها را بسیار بهتر کرد. حدود 42 درصد از زنان در یک نظرسنجی ملی می گویند که هرگز در مورد علائم یائسگی با پزشک صحبت نکرده اند. صحبت کردن را انتخاب کنید.

4 نکته

پینکرتون راه هایی را برای مدیریت درد مزمن در دوران یائسگی پیشنهاد می کند:

  • تکنیک های تمدد اعصاب را تمرین کنید. یوگا و مدیتیشن ذهن آگاهی را امتحان کنید.
  • فعال بمان. پینکرتون می‌گوید: «حتی در روزهایی که درد دارید، حداقل اهداف را برای فعالیت تعیین کنید، مانند پیاده‌روی روزانه 3000 قدم». “اگر روی کاناپه بنشینید، دچار بیماری می شوید و درد بدتر می شود.”
  • گاهی نه بگویید. استرس درک شما از درد را افزایش می دهد. اگر به این کمیته یا آن پروژه اضافی، استرس غیرضروری اضافه کند، خوب است که نه بگویید.
  • از خواب خود محافظت کنید کمبود خواب باعث می شود که درد بدتر به نظر برسد و تحقیقات نشان داده است که اولویت داشتن خواب منجر به خواب طولانی تر و بهتر حتی برای کسانی که درد مزمن دارند می شود. کافئین و الکل را در عصر محدود کنید، آن صفحه نمایش های درخشان را خاموش کنید و اتاق خواب را خنک و تاریک نگه دارید.

مقالات بیشتری را بیابید، مسائل را مرور کنید و شماره فعلی را بخوانید مجله WebMD.



منبع