بهترین زمان از روز برای ورزش کردن برای سلامت قلب زنان وجود دارد


توسط آلن موزز

خبرنگار HealthDay

دوشنبه، 21 نوامبر 2022 (اخبار هلث دی) – ورزش منظم مدت‌هاست که به عنوان یک راه عالی برای حفظ سلامت قلب مورد ستایش قرار می‌گیرد، اما آیا یک ورزش صبحگاهی می‌تواند مزایای بیشتری نسبت به بازدید عصرگاهی از باشگاه داشته باشد؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که برای زنان ۴۰ ساله به بالا، پاسخ مثبت به نظر می‌رسد.

گالی آلبالاک، نویسنده این مطالعه، کاندیدای دکترا در بخش پزشکی داخلی در مرکز پزشکی دانشگاه لیدن، گفت: «اول از همه، می‌خواهم تاکید کنم که داشتن فعالیت بدنی یا انجام نوعی ورزش در هر زمانی از روز مفید است. هلند.

آلبالاک گفت در واقع، بیشتر دستورالعمل‌های بهداشت عمومی نقش زمان‌بندی را به کلی نادیده می‌گیرند، و ترجیح می‌دهند بیشتر بر روی «دقیقاً چند وقت یک‌بار، چه مدت و با چه شدتی باید فعال باشیم» تمرکز کنند تا بیشترین فواید سلامت قلب را به دست آورند.

اما تحقیقات آلبالاک بر روی ریز و درشت چرخه بیداری-خواب 24 ساعته متمرکز بود – چیزی که دانشمندان از آن به عنوان ریتم شبانه روزی یاد می کنند. او می خواست بداند که آیا ممکن است «مزایای سلامتی اضافی برای فعالیت بدنی» بر اساس آن وجود داشته باشد یا خیر چه زمانی مردم ورزش را انتخاب می کنند

برای کشف این موضوع، او و همکارانش به داده‌هایی که قبلاً توسط Biobank بریتانیا جمع‌آوری شده بود، روی آوردند که الگوهای فعالیت بدنی و وضعیت سلامت قلب را در میان تقریباً 87000 مرد و زن ردیابی می‌کرد.

شرکت کنندگان در محدوده سنی 42 تا 78 سال بودند و نزدیک به 60 درصد آنها زن بودند.

وقتی به یک ردیاب فعالیت مجهز بودند که الگوهای تمرین را در طول یک هفته نظارت می کرد، همه سالم بودند.

به نوبه خود، وضعیت قلب به طور متوسط ​​به مدت شش سال بررسی شد. در طول این مدت، تقریباً 2900 شرکت کننده به بیماری قلبی مبتلا شدند، در حالی که حدود 800 نفر سکته کردند.

با کنار هم قرار دادن «حوادث قلبی» در مقابل زمان‌بندی ورزش، محققان به این نتیجه رسیدند که زنانی که عمدتاً در «اواخر صبح» ورزش می‌کردند – یعنی تقریباً بین ساعت 8 صبح تا 11 صبح – به نظر می‌رسد با کمترین خطر حمله قلبی یا سکته روبرو هستند.

در مقایسه با زنانی که در اواخر روز بیشترین تحرک را داشتند، مشخص شد آنهایی که در اوایل یا اواخر صبح فعالیت بیشتری داشتند، 22 تا 24 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی بودند. و کسانی که بیشتر در اواخر صبح ورزش می کردند، خطر نسبی سکته مغزی خود را تا 35 درصد کاهش دادند.

با این حال، افزایش مزیت ورزش صبحگاهی در بین مردان مشاهده نشد.

چرا؟ آلبالاک خاطرنشان کرد: «ما هیچ نظریه روشنی که بتواند این یافته را توضیح دهد، پیدا نکردیم و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

او همچنین تاکید کرد که نتیجه‌گیری تیمش بر اساس یک تحلیل مشاهده‌ای از روال‌های تمرینی است، نه بر اساس آزمایش کنترل‌شده زمان‌بندی ورزش. این بدان معناست که در حالی که به نظر می‌رسد تصمیمات زمان‌بندی ورزش بر سلامت قلب تأثیر می‌گذارد، نتیجه‌گیری درباره آن زود است علل خطر افزایش یا سقوط قلب

آلبالاک همچنین تاکید کرد که او و تیمش بسیار “آگاه هستند که مسائل اجتماعی وجود دارد که باعث می‌شود گروه بزرگی از مردم صبح‌ها فعالیت فیزیکی نداشته باشند.”

با این حال، یافته‌ها نشان می‌دهند که «اگر این فرصت را دارید که صبح‌ها فعال باشید – مثلاً در روز تعطیل یا با تغییر مسیر رفت‌وآمد روزانه‌تان – ضرری ندارد که سعی کنید روز خود را با کمی فعالیت شروع کنید.»

یافته‌ها به نظر یکی از کارشناسان جالب، شگفت‌انگیز و تا حدودی مبهم‌کننده بود.

لونا ساندون، مدیر برنامه بخش تغذیه بالینی در دانشکده حرفه های بهداشت مرکز پزشکی UT Southwestern، در دالاس، اذعان کرد: «توضیح ساده ای به ذهن نمی رسد.

اما برای به دست آوردن بینش بهتر در مورد آنچه اتفاق می‌افتد، Sandon پیشنهاد کرد که جمع‌آوری اطلاعات در مورد الگوهای غذایی شرکت‌کنندگان در آینده می‌تواند مفید باشد.

او گفت: “از تحقیقات تغذیه ای، ما می دانیم که سیری با مصرف غذای صبح بیشتر از مصرف عصرانه است.” این می تواند به تفاوت در نحوه عملکرد متابولیسم در صبح و عصر اشاره کند.

Sandon افزود: این می تواند به این معنی باشد که “زمان مصرف غذا قبل از فعالیت بدنی می تواند بر متابولیسم و ​​ذخیره مواد مغذی تأثیر بگذارد که ممکن است بر خطر قلبی عروقی تأثیر بگذارد.”

همچنین ممکن است تمرینات صبحگاهی بیشتر از ورزش در اواخر روز هورمون استرس را کاهش دهد. اگر چنین است، به مرور زمان می تواند بر سلامت قلب نیز تأثیر بگذارد.

در هر صورت، ساندون تصدیق آلبالاک را تکرار کرد که «هر تمرینی بهتر از بی‌تمرینی است».

بنابراین، او گفت: “در زمانی از روز ورزش کنید که می دانید می توانید به یک برنامه منظم پایبند باشید.” و اگر می توانید، به جای استراحت قهوه، یک استراحت صبحگاهی برای فعالیت بدنی داشته باشید.

این گزارش در 14 نوامبر در مجله منتشر شد مجله اروپایی قلب و عروق پیشگیری.

اطلاعات بیشتر

در Johns Hopkins Medicine اطلاعات بیشتری در مورد ورزش و سلامت قلب وجود دارد.

منابع: گالی آلبالاک، کاندیدای دکترا، گروه پزشکی داخلی، زیربخش پیری و پیری، مرکز پزشکی دانشگاه لیدن، هلند؛ لونا ساندون، دکترا، RDN، LD، مدیر برنامه و دانشیار، گروه تغذیه بالینی، دانشکده حرفه های بهداشت، مرکز پزشکی جنوب غربی UT، دالاس؛ مجله اروپایی قلب و عروق پیشگیری، 14 نوامبر 2022



منبع