مشکل مصرف زیاد الکل در سنین بالای 30 سال


23 ژوئن 2022 – وقتی به نوشیدن زیاد الکل فکر می‌کنید، احتمالاً دانشجویان جوان کالج را تصور می‌کنید که در شلوغی‌های بزرگ آخر هفته در آن زیاده‌روی می‌کنند: خرگوش، شلیک گلوله، موسیقی بلند و رفتار بد. و در واقع، طبق یک نظرسنجی ملی، بیش از نیمی از دانشجویان کالج (53٪) در ماه گذشته مشروب الکلی مصرف کرده اند و حدود 33٪ در مشروب خواری زیاد مشغول بوده اند.

اما، علیرغم عادات خطرناک دانشجویان کالج به نوشیدن، در واقع این جمعیت بالای 30 سال هستند که اغلب این کار را انجام می دهند.

تحقیقات جدید منتشر شده در مجله آمریکایی پزشکی پیشگیری دریافتند که بیشتر مشروبات الکلی در میان بزرگسالان 30 سال و بالاتر رخ می دهد، با افزایش اخیر در جمعیت بیش از 50 نفر. در حالی که نوشیدن زیاد الکل هرگز یک عمل سالم نیست، اثرات بد آن با افزایش سن بیشتر می شود.

برای هدف این مطالعه، محققان نوشیدن بیش از حد الکل را به عنوان بیش از پنج نوشیدنی در یک مناسبت تعریف کردند. تعیین تعداد افراد بالای 30 سال که مشروبات الکلی مصرف می کنند دشوار است، زیرا اغلب در میان افرادی که به عنوان یک سطح متوسط ​​نوشیدنی می نوشند رخ می دهد – که به طور متوسط ​​برای زنان بیش از یک نوشیدنی در روز تعریف نمی شود. دو نوشیدنی در روز برای مردان

چارلز هولاهان، دکترای دانشگاه تگزاس، یکی از نویسندگان این مطالعه است و می گوید که تیم او شروع به تحقیق در مورد این موضوع کردند زیرا متوجه شدند که الگوهای نوشیدن اغلب نادیده گرفته می شود.

او می‌گوید: «این باعث می‌شود بسیاری از الکل‌ها به اشتباه تصور کنند که مصرف متوسط ​​متوسط ​​الکل، بدون توجه به الگوی نوشیدن، بی‌خطر است. یک نگرانی ثانویه، اما مهم این است که تحقیقات در مورد نوشیدن الکل بر روی نوجوانان و دانشجویان تمرکز دارد. با این حال، بیشتر مشروبات الکلی در بزرگسالان بالای 30 سال رخ می دهد.

تفاوت های ظریف ممکن است کمی گیج کننده باشد، اما هولاهان می گوید که این مطالعه به تمرکز بر این واقعیت کمک می کند که متوسط ​​مصرف متوسط ​​می تواند شامل الگوی افراط در نوشیدن باشد.

او می‌گوید: «به‌عنوان مثال، یک مصرف‌کننده متوسط ​​یک نوشیدنی در روز ممکن است با یک نوشیدنی روزانه همراه با شام به این میانگین برسد، یا یک الگوی خطرناک‌تر از هفت نوشیدنی در یک شنبه شب به این میانگین برسد.

بروک شلر، دکترای تغذیه بالینی و متخصص تغذیه تایید شده، می‌گوید این افراد 30 ساله و بالاتر معمولا عادت‌های خود را در سنین پایین شروع می‌کنند. او می‌گوید: «آنها ممکن است از سن 15 یا 16 سالگی شروع به پرخوری کرده باشند، و این رفتار را مستقیماً به دانشگاه و فراتر از آن منتقل کردند. آنها اغلب مغز خود را طوری برنامه ریزی کرده اند که در بزرگسالی به دنبال نوشیدن الکل باشد.

او می‌گوید که این به‌خصوص در نسل هزاره رایج‌تر به نظر می‌رسد.

شلر می گوید: «این نسلی است که استرس های زیادی را پشت سر گذاشته است. «آنها رکود سال 2008، بیماری همه گیر را پشت سر گذاشتند و تا حدودی در حال سوختن هستند. در همان زمان، آنها بسیاری از انگ ها را در دنیای شغلی شکستند، و سبک زندگی سنتی خانواده لزوما مورد توجه آنها نیست. در نتیجه، زنان در کنار مردان مشروبات الکلی بیشتری مصرف کردند.»

بدن بالای 30 سال شما در پرخوری

در 20 سالگی، اثرات بد پرخوری نسبتاً سریع در بدن شما نفوذ می کند – بدن شما انعطاف پذیرتر است. متأسفانه، برای مردان و زنانی که تا بزرگسالی الکل مصرف می کنند، تأثیرات آن بر سلامتی می تواند بسیار زیاد باشد. شلر می‌گوید: «در این سن، کبد آن‌ها ممکن است به دلیل سابقه پرخوری‌شان به خوبی کار نکند. آنها همچنین ممکن است سابقه رژیم غذایی نامناسب داشته باشند.

نتایج می تواند شامل کاهش حجم مغز، منجر به تغییر در حافظه، تمرکز، مهارت های تفکر و حتی تاثیر بر سیستم GI باشد.

شلر می گوید: «روده مرکز بدن است و نوشیدن زیاد الکل در طول زمان منجر به التهاب مداوم می شود.»

هنگامی که شما مشروب می خورید، بدن شما تمایل دارد به سیستم هایی غیر از سیستم هایی که برای خلاص شدن از شر الکل نیاز است، «مکث» بزند، زیرا این یک ماده سمی است. شلر می گوید: «این می تواند به طرق مختلف بر کل بدن تأثیر بگذارد. اگر نگرانی‌های سلامتی از هر نوع داشته باشید، هم در کوتاه‌مدت و هم بلندمدت تشدید می‌شوند.»

هولاهان می‌گوید نوشیدن زیاد الکل با نوشیدنی متوسط‌تر متفاوت است، زیرا غلظت الکل خون بالاتری دارد.

او می‌گوید: «این می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی و اجتماعی شود، از جمله افزایش احتمال آسیب‌دیدگی، به‌علاوه مشکلات عاطفی یا روانی ناشی از الکل. با گذشت زمان، الکل بیشتری نیز لازم است تا اثرات مشابهی داشته باشد.

هولاهان می‌گوید در عین حال، بیشتر مصرف کنندگان الکل الکلی نیستند. اما احتمال ابتلا به مشکلات بهداشتی یا اجتماعی در آنها بیشتر از همسالان خود در حد متوسط ​​است.

در حالی که نوشیدن زیاد الکل با اعتیاد به الکل متفاوت است، تشخیص اینکه شما با آن مشکل دارید می تواند مشکل باشد.

شلر می گوید: «پرخوری اغلب در موقعیت های اجتماعی، دوستی ها و محیط های کاری قابل قبول است. اما خوب است که بپرسید آیا الکل در خدمت اهداف شما در زندگی است یا خیر. اینطور نیست، اگر نیاز به ایجاد برخی تغییرات دارید، در نظر بگیرید.

بررسی کنید که آیا الکل به روش های منفی بر کار یا سلامت روان شما تأثیر می گذارد. همچنین توجه داشته باشید که آیا یک نوشیدنی به نوشیدنی دیگر منجر می‌شود و اگر برای تعطیل کردن مهمانی تلاش می‌کنید.

شلر می گوید: «الکل واکنش دوپامین ایجاد می کند و ما را بیشتر می خواهد. “اگر به پرخوری ادامه دهید، می توانید بدن خود را با این رفتار آموزش دهید.”

خبر خوب این است که امروز، جنبش “کنجکاوی هوشیار” رو به رشدی وجود دارد که رد کردن نوشیدنی‌ها را از نظر اجتماعی مقبول‌تر می‌کند. بارها اغلب «مکتل‌های» خلاقانه ارائه می‌دهند، و آبجوهای غیرالکلی، شراب‌ها و مواردی از این دست در دهه گذشته پیشرفت زیادی داشته‌اند.

شلر می‌گوید: «اکنون افراد زیادی هستند که می‌دانند شاید الکل برای آنها خوب نباشد، بنابراین در حال بررسی زندگی بدون آن هستند. کنار آمدن با اینکه چگونه ممکن است بر زندگی شما تأثیر منفی بگذارد، می تواند قدرتمند باشد و به شما کمک کند تغییر ایجاد کنید.



منبع