نکاتی برای استفاده از شام شکرگزاری اگر دیابت دارید


توسط کارا مورز

خبرنگار HealthDay

سه شنبه، 22 نوامبر 2022 (اخبار هلث دی) — کارشناسان می گویند خوردن یک جشن شکرگزاری، در حالی که سطح قند خون سالم را حفظ می کند، ممکن است در صورت ابتلا به دیابت چالش برانگیز به نظر برسد، اما انجام شدنی است.

نزدیک به 40 میلیون آمریکایی هر روز و نه فقط برای وعده های غذایی تعطیلات، با این موضوع سروکار دارند.

برای شروع: صبحانه را نادیده نگیرید یا سعی نکنید کالری و کربوهیدرات های خود را برای بعد در روز ذخیره کنید. کارشناسان مرکز آموزش و مدیریت دیابت MOLLY برای بزرگسالان و کودکان، بخشی از Hackensack Meridian Health، در می‌وود، نیوجرسی، می‌گویند که این فقط می‌تواند شما را گرسنه‌تر کند و بعداً در مقابل تغذیه سالم کار کند.

در عوض، یک صبحانه سالم مانند فریتاتا با سبزیجات زیاد یا ماست یونانی با آجیل بخورید.

در اینجا توصیه های بیشتری وجود دارد:

  • برای وعده غذایی تعطیلات، از قبل به این فکر کنید که کدام غذاها را بیشتر می خواهید. کل جدول را اسکن کنید و تصمیم بگیرید چه چیزی بخورید و چه نخورید.
  • یک بشقاب کوچکتر می تواند باعث شود بشقاب شما پرتر به نظر برسد و در عین حال مقداری کالری را ذخیره کنید.
  • پروتئین – در این مورد، بوقلمون – شما را سریعتر سیر می کند. این نه تنها تأثیر کمتری بر قند خون شما دارد، بلکه می تواند هوس کربوهیدرات شما را کاهش دهد. از بوقلمون سرخ شده یا اضافه کردن کره خودداری کنید.
  • سبزیجات غیر نشاسته ای مانند مارچوبه، کلم بروکسل، گل کلم و کرفس را پر کنید و از وعده های غذایی و سس پر کنید.
  • نوشیدن آب، چای یا دمنوش به جای نوشیدنی‌های قندی می‌تواند به شما کمک کند در مسیر درست بمانید.
  • اشکالی ندارد که بخش کوچکی از دسر مورد علاقه خود را داشته باشید – فقط آهسته غذا بخورید و از آن لذت ببرید.

اطلاعات بیشتر

مرکز غذای دیابت انجمن دیابت آمریکا نکات بیشتری برای غذا خوردن در روز شکرگزاری دارد.

منبع: مرکز پزشکی دانشگاه Hackensack، انتشار خبری، 17 نوامبر 2022



منبع