وقتی درد و بی خوابی با هم برخورد می کنند: چگونه “درد خواب” را مدیریت کنیم


8 اوت 2022 – العاد الیوسون، 56 ساله اهل شهرستان برگن، نیوجرسی، هر شب بارها از درد شدید کمر و گردن ناشی از فتق دیسک های متعدد بیدار می شود.

طبق گزارش اخیر بنیاد خواب، الیوسون تنها نیست. این گزارش که بر اساس یک نظرسنجی آنلاین از 1250 بزرگسال آمریکایی است، نشان داد که “درد خواب” (بی خوابی ناشی از درد مزمن) باعث می شود بسیاری از مردم در تمام ساعات شب گوسفند شماری کنند.

در واقع، نزدیک به 95٪ از پاسخ دهندگان حداقل 1 ساعت خواب را به دلیل درد در طول هفته گذشته از دست دادند و 85 نفر حداقل 2 ساعت خواب را در هر شب از دست دادند. بیش از نیمی از افراد مورد بررسی که درد منظم دارند (57٪) حداقل سه بار در طول شب از خواب بیدار می شوند.

پاسخ دهندگانی که درد را گزارش کردند به طور متوسط ​​حدود 6.7 ساعت خواب در شبانه روز داشتند که کمتر از 7 تا 9 ساعت توصیه شده توسط بنیاد ملی خواب است.

«درد قطعاً می‌تواند بی‌خوابی را بدتر کند و خواب را مختل کند. الکس دیمیتریو، MD، بنیانگذار روانپزشکی و پزشکی خواب منلو پارک و یکی از اعضای هیئت بررسی پزشکی SleepFoundation.org می گوید، اما کمبود خواب به نوبه خود می تواند میزان درد افراد را افزایش دهد.

کمردرد شایع ترین

بر اساس گزارش CDC در سال 2018، تخمین زده می‌شود که یک پنجم بزرگسالان آمریکایی (50 میلیون نفر) دچار درد مزمن هستند که بیش از 7 درصد آنها گفته‌اند که «درد مزمن با تأثیر بالا» دارند که زندگی یا فعالیت‌های کاری را محدود می‌کند.

CDC دریافت که افراد با دردهای مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند – معمولاً کمردرد، به دنبال آن درد اندام تحتانی، درد اندام فوقانی، سردرد یا میگرن، یا درد شکم، لگن، اندام تناسلی، دندان‌ها یا فک.

با توجه به اینکه کمردرد شایع ترین است، جای تعجب نیست که نظرسنجی Sleep Foundation نشان داد که این درد بیشترین احتمال را دارد که افراد را از خواب بیدار کند. از همه کسانی که می گویند درد خواب را مختل می کند، 57٪ گفتند که به دلیل کمردرد، 41٪ به دلیل درد گردن و 32٪ گزارش کردند که دچار سر درد هستند.

درد شدید خواب را خراب می کند. یک پنجم از پاسخ دهندگان گفتند که در هفته گذشته 2 ساعت خواب از دست داده اند و بیش از 17 درصد گفتند که بیش از 10 ساعت خواب خود را از دست داده اند.

درد الیوفسون در رده پر تاثیر قرار می گیرد و او را قادر به کار یا انجام بسیاری از کارهای روزانه نمی کند. او می‌گوید: «نمی‌توان توصیف کرد که درد من چقدر طاقت‌فرسا است و چقدر خوابم را خراب می‌کند. «و خوب نخوابیدن وضعیت از قبل سخت را بدتر می‌کند.»

اما به گفته دیمیتریو، درد نباید شدید باشد تا خواب را مختل کند. حتی درد خفیف می‌تواند باعث شود کمتر بخوابید یا بخوابید، و کیفیت خواب ممکن است در هنگام درد کاهش یابد.

درد ممکن است به اختلالات خواب اضافه شود

افراد مبتلا به درد خواب اغلب با اختلالات خواب تشخیص داده می شوند. از بین کسانی که دردی را گزارش کردند که خواب آنها را حداقل 1 شب در هفته قطع می کرد، حدود یک سوم (32.7٪) با بی خوابی تشخیص داده شده بودند، تقریباً یک چهارم (23.8٪) گفتند که مبتلا به آپنه خواب بودند و یک پنجم آنها مبتلا به آپنه خواب بودند. (21٪) گفتند که آنها با سندرم پای بیقرار تشخیص داده شده بودند.

تشخیص داده شده است که الیوسون مبتلا به آپنه خواب است، که اختلالی است که باعث می شود افراد چندین بار در شب نفس بکشند.

اضافه وزن یک عامل خطر برای آپنه خواب است. «به دلیل ناتوانی ام، نتوانستم ورزش کنم. الیوسون می گوید و به دلیل عدم تحرک، وزن اضافه کردم و دچار آپنه خواب شدم. “من هرگز به خواب عمیق نرفتم و بیش از یک سال خواب ندیدم.”

هنگامی که او مبتلا به آپنه خواب تشخیص داده شد، یک دستگاه فشار مثبت مداوم راه هوایی (CPAP) دریافت کرد که هوای تحت فشار را از یک دستگاه از طریق شلنگ و ماسکی که روی صورت پوشیده شده بود پمپ می کند.

الیوسون به یاد می آورد: «پس از دریافت CPAP، 10 ساعت متوالی، 3 روز متوالی خوابیدم. گویی بدنم در حال خوابیدن است. و دوباره شروع کردم به رویاپردازی.”

بنیاد خواب افراد مبتلا به اختلالات خواب را تشویق می کند تا با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنند و این اختلالات را درمان کنند. دیمیتریو می‌گوید که درمان اختلالات خواب نه تنها به کیفیت خواب کمک می‌کند، بلکه ممکن است در واقع به کاهش درد نیز کمک کند. او می‌گوید: «بهینه‌سازی خواب در واقع می‌تواند درد را هم در طول شب و هم در طول روز از طریق بهبود کیفیت خواب بهبود بخشد.

چه کاری می توان انجام داد؟

دیمیتریو می گوید که هر داروی درد، از داروها گرفته تا فیزیوتراپی و حتی مدیتیشن، “همچنین پتانسیل بهبود خواب را دارد.” او خاطرنشان می کند که برخی از داروهای تجویزی، مانند مواد افیونی و گاباپنتین، باید با احتیاط استفاده شوند زیرا می توانند “محرک تنفسی” را سرکوب کنند.

نظرسنجی بنیاد خواب نشان داد که بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (55٪) برای درد خواب خود از یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراقبت کرده اند. بیشتر آنها نوعی دارو را برای درد خود مصرف می کنند، یا با نسخه (59٪)، بدون نسخه (54٪)، یا ترکیبی از هر دو.

تعداد زیادی از پاسخ دهندگان (56٪) نیز در طول ماه گذشته از داروهای خواب آور استفاده کرده بودند که ملاتونین به عنوان یک انتخاب محبوب توسط 49٪ از پاسخ دهندگان استفاده می شود.

الیوسون مجموعه‌ای از داروهای نسخه‌ای را مصرف می‌کند، برخی از داروهای طولانی‌مدت (قبل از خواب) و برخی در صورت نیاز در طول شب برای درد ناگهانی. اما او همچنین از روش‌های دیگری استفاده می‌کند، زیرا او می‌گوید: «گاهی اوقات، داروها کاملاً ناکافی هستند».

او سعی کرده راحت‌ترین تشک ممکن را به دست آورد، اما موفقیت‌آمیز نبود زیرا «تشک یک تکه آشغال بود». از سوی دیگر، او پس از «خرید زیاد» یک بالش خوب خرید و در کمک به خواب او «بسیار حیاتی» بوده است.

الیوسون دریافته است که روکش‌های حرارتی و چسب‌های لیدوکائین و پماد موضعی حاوی ترکیبی از آرنیکا، کانابیدیول (CBD) و سایر گیاهان مفید هستند. و او نسخه ای از یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی برای ماری جوانای پزشکی دریافت کرده است که به درد و خواب کمک کرده است.

اگرچه تحقیقات می‌گویند فیزیوتراپی و طب سوزنی می‌تواند به افراد مبتلا به درد و بی‌خوابی کمک کند، اما Eliovson چنین چیزی را پیدا نکرد. او خود هیپنوتیزم و تجسم هدایت شده را امتحان کرد (که هر دو توسط بنیاد خواب توصیه شده بودند) که «تا حدی کمک کردند، اما کافی نبودند».

برخی از مطالعات نیز استفاده از یوگا را برای برخی از انواع درد و بی خوابی تایید می کنند. الیوسون گفت که برخی از حرکات کششی یوگا که از فیزیوتراپی آموخته است به کاهش درد او کمک کرده است که خواب او را بهبود می بخشد.

معنا و ارتباط

نظرسنجی بنیاد خواب نشان داد که نزدیک به یک پنجم افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند به گروه‌های حمایتی مرتبط با درد مراجعه کردند و از میان افرادی که این کار را انجام دادند، 91 درصد دریافتند که به آنها در مدیریت، درک یا بهبود خواب کمک کرده‌اند. پاسخ دهندگان این گروه ها را از طریق جستجوهای آنلاین یا توصیه های خانواده، دوستان یا متخصصان مراقبت های بهداشتی پیدا کردند.

الیوسون در صورت توانایی، مطالعات دینی را با دیگران انجام می دهد و داوطلب می شود تا به خاخام خود در کارهای نوشتن کمک کند. او می‌گوید: «این یک موقعیت سخت را می‌گیرد و آن را معنادار می‌کند.



منبع